خوراک بندری

ترفندهای سلامتی

خوراک بندری

۱ بازديد

 

خوراک بندری یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایرانی است که از جنوب کشور به سراسر ایران راه یافته است. این غذا با استفاده از سوسیس، پیاز، فلفل دلمه‌ ای و رب گوجه فرنگی درست می‌شود و با نان تست یا نان سنگک سرو می‌شود. خوراک بندری را می‌توان به عنوان صبحانه، ناهار یا شام خورد و با سس‌ های مختلف، سالاد، خیارشور و ترشی همراه کرد. در اینجا چند نکتۀ مهم برای درست کردن خوراک بندری را برشمرده‌ام:

- انتخاب سوسیس: برای درست کردن خوراک بندری، بهتر است از سوسیس‌ های با کیفیت و با طعم ملس استفاده کنید. سوسیس‌ های گوشت قرمز یا مخلوط با طعم فلفل قرمز، فلفل سبز، سیر و پودر پنیر مناسب هستند. اگر دوست دارید، می‌توانید از سوسیس‌ های گوشت مرغ یا بوقلمون هم استفاده کنید.

- برش دادن سوسیس و پیاز: برای درست کردن خوراک بندری، بهتر است سوسیس‌ ها را به صورت مورب و به ضخامت حدود ۱ سانتی‌متر ببرید. پیاز را هم به صورت حلقۀ نازک و نصف قطعات ببرید. این شکل برش دادن باعث می‌شود که سوسیس و پیاز با هم خوب تفت داده شوند و طعم آن‌ ها در هم ترکیده شود.

- پخت خوراک بندری: برای پخت خوراک بندری، ابتدا روغن را در تابه گرم کنید و سوسیس‌ ها را تفت دهید تا رنگ آن‌ ها تغییر کند و جلوگیرى کنید کۀ پوست آن‌ ها پارۀ شود. سپس پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا شفاف و طلایى شود. فلفل دلمه‌ ای را هم به صورت قطعات کوچک برش داده و به مواد اضافه کنید. به مواد نمک، فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس آب را اضافه کنید تا مواد کمی خیس شوند و بگذارید تا آب جوش بیاید. حرارت را کم کنید و بگذارید تا خوراک بندری به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ملایم بپزد تا سس آن جا بگیرد.

- سرو خوراک بندری: خوراک بندری را می‌توانید به صورت ساندویچ در نان تست یا نان سنگک سرو کنید. برای این منظور، نان را در تستر یا تابه گرم کنید و روی آن مقداری مایونز و خردل بمالید. سپس خوراک بندری را روی نان بریزید و با پارسلی، خیارشور، ترشی، گوجه فرنگی و کاهو تزئین کنید. نان را درست نصف کنید و با دست یا چنگال و چاقو بخورید. می‌توانید با دوغ یا آبجو همراه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در تات بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.