آرشیو اسفند ماه 1401

ترفندهای سلامتی

کاهش وزن با نکات ساده ولی بسیار مهم

۲ بازديد

از خوردن بیش از حد میوه خودداری کنید

این توصیه جای بحث دارد، چرا که میوه امروزه دارای خاصیت سلامتی تقریبا جادویی است. در حالی که میوه حاوی فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین های مهم است، همچنین حاوی مقدار نسبتا زیادی شکر حدود ۱۰ وزن است (بقیه بیشتر آب است). فقط یک پرتقال یا یک انگور میل کنید.

خوردن میوه های کامل در حد اعتدال به خصوص آن هایی که قند کمی دارند، مانند توت ها قطعا می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. فیبر محلول در میوه می تواند به سیری کوتاه مدت کمک کند؛ همچنین با آب موجود در روده شما واکنش نشان می دهد تا یک ژل ضخیم تشکیل دهد که به تاخیر انداختن و کاهش میزان قند جذب شده از آن میوه کمک می کند. در واقع ممکن است تا ۳۰ قند میوه جذب نشود.

با این حال، مقادیر بزرگ تر میوه، بار شکر قابل توجهی را به روده های شما وارد خواهد کرد. حتی اگر تنها ۷۰ درصد از این شکر جذب شود، ۷۰ درصد از یک عدد بزرگ هنوز هم عدد بزرگی است. به عنوان مثال، پنج وعده میوه در روز می تواند معادل مقدار شکر در ۱۶ اونس (۵۰۰ میلی لیتر)سودا ۵۲ گرم شکر باشد.

میوه ها طبیعی نیستند؟

بیشتر مردم بر این باورند که میوه ها طبیعی هستند، اما میوه های امروزی در فروشگاه های مواد غذایی با آنچه میوه ها قبل از کشت به نظر می رسیدند، تفاوت بسیار کمی دارند.

میوه های اهلی مدرن بزرگ تر، تلخ تر و دارای پوست نازک تر و دانه های کوچک تر هستند.

این امر باعث می شود که آن ها خوش مزه تر و راحت تر غذا بخورند و به دلیل افزایش اندازه آن ها، ممکن است شکر بیشتری در هر قطعه میوه نسبت به همتایان قبلی خود فراهم کنند.

نکته آخر: میوه شکر طبیعت است. مسئولانه لذت ببرید.